Print Friendly Version of this page pdf
نظرها: 1
0 0
  • (رتبه فعلی 0.0/5 ستار ها) تمامی آرا: 0
  • ماست مالی پروژه ها به سبک دولت تدبیر در پساتحریم / کارنامه پر تجدیدغیر قابل دفاع دولت یازدهم در راهسازی / سند

    عصر بهبهان : به نظر می‌رسد دولت یازدهم فارغ از فلسفه خدمت‌رسانی و کارآمدی لازمه هر دولت، حتی اگر به فکر اقبال مردم به دولت و قضاوت‌های آینده مردم دراین‌خصوص است، باید به فکر تغییرات اساسی در رأس هرم مدیریتی وزارت راه و شهرسازی باشد.


    به گزارش عصر بهبهان ، به نظر می‌رسد دولت یازدهم فارغ از فلسفه خدمت‌رسانی و کارآمدی لازمه هر دولت، حتی اگر به فکر اقبال مردم به دولت و قضاوت‌های آینده مردم دراین‌خصوص است، باید به فکر تغییرات اساسی در رأس هرم مدیریتی وزارت راه و شهرسازی باشد.

    در دولت گذشته علیرغم اقدامات کم نظیر توسعه و شتاب بخشی به طرح های راهسازی کشور و حداقل استان خوزستان، متاسفانه در دولت یازدهم نه تنها این امر تداوم پیدا نکرد بلکه اکثر پروژه های حیاتی نیز تعطیل شد که بهبهان در این قضیه مستثنی نبود.

    اگر نگاهی گذرا به عملکرد دولت یازدهم در دو سال گذشته در حوزه راهسازی شهرستان بهبهان بیندازیم ، بی تردید به جز تعطیلی و کندی عملیات های جاده ای چیزی به چشم نمیخورد حال آنکه بارها کارشناسان و مدیران حوزه راه و شهر سازی فرادستی تاکید موکد بر ادامه سریع پروژه های نیمه تمام گذشته داشته اند .


    پروژه ای که با صرف هزینه هنگفت بلاتکلیف ماند

     
    برای اینکه مصداقی به موضوع بپردازیم ، به پروژه 50 میلیارد ریالی پازنان که قرار بود مسیر ترانزیتی بین شهرستان های ماهشهر ، امیدیه ، بهبهان و گچساران باشد و با سرعت هر چه تمامتر در دولت گذشته 80 درصد آن عملیاتی شد اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و شخص وزیر نفت دستور فوری تعطیلی پروژه صادر شد تا کلید بی تدبیری ها در حوزه راهسازی زده شود.

     




    این طرح بزرگ و مهم که با تلاش وزارت نفت به مراحل نهایی خود رسیده بود در صورت بهره برداری نقش بسزایی در رفع ترافیک سنگین محور مواصلاتی اهواز - بهبهان داشت و همچنین می توانست آمار تصادفات را به حداقل برساند اما وزارت نفت دولت یازدهم با صدور دستور توقف این پروژه ، آن را فاقد صرفه اقتصادی دانست تا بودجه بیت المال مصروف در این طرح  به هدر رود.


    مسیر حادثه ساز زیدون - بهبهان همچنان قربانی میگیرد


    مسیر پر حاشیه بهبهان - زیدون که بين استان‌هاي خوزستان، بوشهر و كهگيلويه قرار داشته و داراي مسيرهايي پرتردد است که در دولت‌ گذشته تلاش‌هاي زيادي براي توسعه راه‌هاي روستاها و شهرها صورت گرفت، اما در اين بخش نسبت به برنامه‌ريزي انجام شده، توسعه راه‌هاي روستايي از برنامه‌هاي مصوب تا حدودي عقب مانده است. احداث، ترميم، به‌سازي و استانداردسازي راه‌هاي روستايي علاوه بر افزايش ضريب ايمني رفت و آمدها و تأمين امنيت جاني و رواني مردم، از بعد اجتماعي و اقتصادي نيز قابل توجه است.

    بنا بر گزارش های موجود این مسیر به دلیل عدم تعریض مسیر و وجود نقاط حادثه خیز همچنان از مسیر های خطر ساز شهرستان به شمار می آید که در این راه دولت نیز عملکرد ناموفقی داشته است.




    پروژه حادثه ساز بهبهان - رامهرمز

    این مسیر که بی تردید یکی از اقدامات فاخر دولت گذشته در حوزه راهسازی به شمار می آید ، علیرغم تلاش های نماینده بهبهان همچنان با روندی کند در حال پیشروی است که در برخی از نقاط این مسیر اخبار ناگواری از سوانح رانندگی به گوش می رسد.


    در آخرین وقایع تلخ  این مسیر کشته شدن جوان روستایی در حوالی روستای بیدزرد به دلیل ناهمواری و افتادگی شانه راه بود که مشکلات عدیده ای را برای خودروهای عبوری به وجود آورده است.







    الا ایحال باید منتظر بود و دید که آیا دولت میتواند این تجدیدی ها را در دو سال باقی مانده جبران نماید یا اینکه مردم منتظر معجزه های غیبی در این زمینه باشند. 


    گردنه و محور ورودی آغاجاری در انتظار تدبیر دولتمردان


     
     

    آغاجاری پس از سالها تحمل دردهای محرومیت و غبار بی توجهی ها دل خوش به ترمیم و بهسازی جاده های ورودی کرده بود که در دولت گذشته با زیر سازی های سطحی رها شده بود اما گویا قرار نیست گرد محرومیت از چهره شهر نفت خیز آغاجاری زدوده شود .


    انسان وقتی به 100 متر جاده نیمه تمام در ورودی شهر آغاجاری نگاه میکند عرق شرم بر چهره اش نمایان میشود که چگونه است دولتمردان حاضر به تکمیل این مسیر کوتاه اما حادثه خیز نمیکند آیا براستی حق آغاجاری این است ؟


    فراموش نمیکنیم وقتی 500 متر جاده توسط شرکت نفت و اداره راهسازی حد فاصل آغاجاری و امیدیه به بهره برداری رسید چه مراسمی برپا شده بود از قربانی گوسفند تا حضور جمع کثیری از مسئولین محلی و مسئولان استانی دل هر رهگذری را به درد می آورد که این همان نگاه توسعه ای و دور اندیشانه دولت یازدهم برای رفع محرومیت ها بود . اگر اینگونه است باید عنقریب مراسم ختم پروژه ها را برپا کرد.






    گردنه آغاجاری نیز پس از سالها تلفات جاده ای تلنگری به مسئولین وارد کرده بود تا حداقل برای جلوگیری از سوانح رانندگی در آستانه تحویل سال جدید نقاط حادثه ساز را رفع نمایند اما پس از مدتی عملیات بهسازی و کار تسطیح موانع طول مسیر به حال خود رها شده است تا همچنان اجرای پروژه ها در دولت تدبیر تمدید شود و به سال پایانی دوره اول دولت یازدهم برسد و شاید آن موقع بتوانند برای رضایت مردم کاری انجام دهند .

    به هر تقدیر گویا دولت محترم برنامه ای برای پروژه های موقوفی ندارد و با اقناع و توجیهات خاص خود از رفتن زیر بار خدمات به مناطق محروم سرباز می زند اما غافل از اینکه مردم به خوبی این اهمال کاری را به روشنی لمس میکنند و شعارهای این دولت را برای آینده نزدیک انتخاب در ذهن خود تداعی میکنند.   

    تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱:۳۷ | پنجشنبه, ۱۳ / اسفند / ۱۳۹۴
    اشتراک گذاری

    نظر دهی MOD_AMC_HAS_C1

    Leave a reply

    نام:: _REQ_FIELD
    _CF_EMAIL: غیر فعال
    وبسایت::
    دیدگاه: _REQ_FIELD