Print Friendly Version of this page pdf
نظرها: 0
0 0
  • (رتبه فعلی 0.0/5 ستار ها) تمامی آرا: 0
  • چکیده ای از سخنرانی استاد قنبریان :

    مبانی اسلامی انقلابی برخورد با آل سعود

    عصر بهبهان : مجموعه سخنرانی استاد قنبریان پیرامون مبانی اسلامی انقلابی برخورد با آل سعود که در 13 مهر امسال مطرح شد شنیدنی است :


    مبانی اسلامی – انقلابی برخورد با آل سعود

    چکیده ای از سخنرانی 31 مهرماه 49
    -1 راز برخورد متفاوت پیامبر )ص( و امیرالمومنین )ع( با منافقان

    1-1 مرور سریع ادوار نفاق

    1-1-1 دوره مدینه النبی:

    پیدایش نفاق ، همدستی با مشرکان و یهود )مشرکان، خط مقدم حمله علیه اسلام بودند و یهود عقبه
    آن و منافقان نفوذی های درون جبهه اسلام( ، کارشکنی ها ، درست کردن نزاع ها و اختلافات و
    ... تا مرحله رسیدن به جریان سازی و تشخص . اوج این مسئله در ساخت مسجدی بروز می کند که
    به بهانه ی دوری راه نسبت به مسجد پیامبر)ص( می خواهند پایگاهی برای منافقان کنند و از برخی
    متنفذین هم دعوت به عمل می آورند و ...



    2-1-1 دوره امیرالمومنین )ع(

    در دوره ایشان منافقان یک استقلالی یافته اند ایالتی از جامعه اسلامی )شام( در تصرف کامل
    آنهاست . خودمختاری ویژه ای یافتند و منافقان بسیاری آنجا گرد هم آمده اند . برنامه ریزی برای
    گرفتن کل جهان اسلام دارند چیزی که بعدا موفق هم می شوند و به تاسیس سلسله پادشاهی بنی
    امیه می انجامد .


    2-1 موضع پیامبر )ص( و امیرالمومنین )ع(
    1-2-1 موضع پیامبر )ص( :

    پیامبر )ص( با منافقان جنگی ترتیب نداد و اصلا امکان آن هم نبود چرا که آنها افرادی منتشر در
    شهر پیامبر )ص( بودند و تشخص جمعی خاصی نداشتند . اما پیامبر )ص( بطور جدی مانع تمرکز
    انها و تشخص یافتن و جریان ساختن انها شد . نمونه این سخت گیری دستور به ویران کردن همان
    مسجد )ضرار( بود . غیر از این ، ادبیات تند و انقلابی قرآن ترس دائمی برای منافقان پدید آورده
    بود که نکند انشاء شده و کارهایشان با وحی به اطلاع همگان رسیده شود : یَحذُرُ المنافقون ان تنزل
    علیهم سوره تُنَبِئُهُم بانی قلوبهم .


    یعنی منافقان برحذر بودند )چیزی بیشتر از خوف ، خوفی که منشا اثر شده و تحذیر را موجب شده
    است( که نکند این نقش بی بدیل وحی بعدا فقدانش محسوس شود .

    2-2-1 موضع امیرالمومنین )ع(

    جبهه نفاق در عهد ایشان دارای کشور و نیروی نظامی و گروههای شرور و ... شده بود . هم علیه
    حاکمیت اسلام اعلان جنگ می کردند و هم به برخی نواحی و مناطق یورش می بردند و موجب
    آزار مومنان می شدند.


    برای نمونه دو نفر از فرماندهان معاویه را که کاری مثل داعشی های امروزی می کردند مرور می
    کنیم :
    الف( ضحاک بن قیس: رئیس شرطه های معاویه بود و فرمانده قلب سپاه او در صفین ، اما از
    سوی او مامور یورش به شهرهای عراق و قلمرو امیرالمومنین )ع( پس از صفین شد که خون های
    زیادی ریخت .


    ب( بُشر بن ارطاه : از فرماندهان صفین بود که یکبار با کشف عورت از ذوالفقار گریخت )مثل
    عمروعاص( . بسیار سفّاک بود قاتل شیعیان در حمله به مدینه و مکه و یمن بود . در مدینه خانه
    اصحاب امام را بر سرشان خراب کرده ، در یمن زنان مسلمان را به اسیری و بردگی برد و فروخت
    . در شهرهای بخران و جیسئان و صنعا و حضر موت از یمن برمی گشت هر که رابطه ای یا علاقه
    ای به امام علی )ع( داشت وحشیانه می کشت .

    می بینید داعش و النصره امروز در روزگار اول اسلامی هم سابقه داشته است .
    امیرالمومنین )ع( با این کشور تشکیل شده از منافقان و شورشیان و ... جنگ کرد . جنگ بزرگ و
    طولانی ای که صفین نام گرفت .


    3-1 دستور قرآن در اینباره:

    قران این تنوع برخورد پیامبر )ص( و امیرالمومنین )ع( را به خوبی بیان کرده است :


    آیه ی : یا ایها النبی جاهد الکفار و المنافقین و اغلظ علیهم : ای پیامبر )ص( باکفار و منافقان جهاد
    کن و بر آنها سخت بگیر.

    این آیه دو با در قران تکرار شده است ، آیه ی 37 سوره توبه و آیه 9 تحریم . قران دستور جهاد با
    هر دو طایفه دارد و به تفکیک نگفته با کفار جهاد و با منافقان سخت گیری کن . معمای جهاد با
    منافقان را روایات شیعی حل می کنند اگر تفسیر برهان را ذیل آیه 9 تحریم ملاحظه بکنید دو روایت
    وجود دارد که حکم را بیان می کند :

    الف- امام صادق )ع(: رسول خدا همراه با منافقین با کافرین جهاد کرد و علی )ع( به سان جهاد
    رسول خدا ، با منافقین جهاد کرد .

    ب- ابن عباس می گوید هنگام نزول این آیه پیامبر )ص( فرمود : حتما با عمالقه جهاد خواهیم کرد
    )ابن عباس: منظور حضرت منافقین بود( در این هنگام جبرئیل نزد ایشان آمد و گفت : تو یا علی
    )ع(.
    چنانچه از سیره امیرالمومنین )ع( و این آیات و روایات مشروعیتش بدست می آید .


    -2 ما و آل سعود

    آل سعود از اول به انقلاب اسلامی و احیاء اسلام ناب محمدی روی خوشی نشان نداد و به زودی
    پشت سر صدام قرار گرفت و جبهه بزرگ نفاق علیه اسلام ناب محمدی را رقم زدند .


    1-2 شروع درگیری مستقیم

    غیر از کمک های به صدام و درگیری غیرمستقیم با انقلاب اسلامی در همان سال های اول جنگ
    درگیری مستقیم با انقلاب اسلامی از سوی سعودی ها اتفاق افتاد . اشتباه است کسی درگیری را به
    سال 99 یا حداکثر کشتار حجاج در سال 66 محدود کند . درگیری سال 66 شروع شد . دقیقا 79
    سال پیش مثل امروز ) 17 مهر 66 ( تعدادی از حجاج ایرانی به جرم شعار علیه امریکا و اسرائیل
    مضروب و دستگیر شدند.


    پادشاه وقت عربستان )خالد بن عبدالعزیز( در 17 مه 66 نامه ای به امام خمینی نوشت و با تحریف
    واقعیت تعطیلی مناسک برائت را خواست او نوشت گروهی از ایرانی ها کنار حجر اسماعیل حین
    طواف شعار دادند و این را مغایر اهداف حج و قدسیت اماکن متبرکه خواند . نوشت در مطاف
    راهپیمایی کرده اند شعار الله الکبر ، الخمینی الاکبر . الله واحد الخمینی واحد سر داده اند که باعث
    نارضایتی و تنفر زائران دیگر شده اند و از امام چنین خواست : جنابعالی دستورات خود مبنی بر
    دوری جستن زائران ایرانی از این کارها و تنها ، اهتمام ورزیدن به ادای مناسک حج که برای آن
    روانه ی خانه ی خدا شده اند صادر فرمایید .


    امام خمینی 5 روز بعد ) 11 مهرماه 66 ( نامه تند و صریح در پاسخ به خالد بن هبدالعزیز نوشت از
    جمله تصریح به نفاق آنها کرد
    اینجانب تمام گرفتاری ها و بدبختی های مسلمین و دولتهای کشورهای اسلامی «
    » را در اختلاف و نفاق بین آنان می دانم
    اکنون به واسطه کج فهمی ها و غرض ورزی ...« : سپس این جنایت را محکوم کرد
    ها و تبلیغات وسیع ابرقدرت ها کار را به آنجا بکشانند که دخالت در امور سیاسی و
    اجتماعی که مورد احتیاج مبرم و از اهم امور مسلمین است در حرمین شریفین جرم
    شناخته شود و پلیس صعودی در داخل مسجدالحرام در جایی که به حکم خدا و به
    نص قران کریم برای همه کس حتی منخحرفین محل امن است با چکمه و سلاح به
    مسلمامنان حمله کرده و آنان را مضروب و دستگیر نمایند و به زندان بفرستند جرم
    » این مسلمانان شار برضد امریکاو اسراییل این دشمنان خدا و رسول بوده است
    ) )صحیفه امام ، جلد 11 ص 292 تا ص 293


    2.3 جنایات دیگر آل سعود

    در تمام فهرست کردن جنایات دیگر اینان علیه مسلمین ، علماء غیر وهابی ، شیعیان و ایرانیان نیستیم
    966 حاجی را ، که فهرست درازی می شود پس از آن درگیری سال 66 ، بار دیگری در مرداد 66
    کشتند و حدود 666 نفر را مجروح کردند که 535 نفر از کشته شدگان حاجیان ایران بودند باز به
    جرم برائت از مشرکین.



    آیا این همان روش ضحاک بن قیس و بُشر بن ارطاه نیست ؟

    سال . 3 دوباره حج بازگشایی شد و دوباره محاصره بعثه و منع از مناسک برادت از مشرکین انجام
    شد تا سال های بعد با توافقی در صحرای عرفات این مراسم انجام شد . امسال ) 1799 ( هم حادثه
    جرثقیل و جنایت منا هزاران حاجی مسلمان را مهاجر الی الله کرد ...


    3-2 امام ، آل سعود را اموی می خواند !


    در سال پس از کشتار حجاج ) 59 تیر 63 ( امامی در پیامی به مناسبت سالگرد کشتار خونین مکه و
    بالاخره در تاریخ اسلام می بایست « : قبول قطعنامه 591 صراحتاً آل سعود را از آل ابی سفیان خواند
    آن شمشیر کفر و نفاقی که در لباس دروغین احرام یزیدیان و جیره خواران بنی امیه لعنه الله برای
    نابودی و قتل بهترین فرزندان راستین پیامبر )ص( یعنی حضرت ابی عبدالله الحسین )ع( و یاوران
    باوفای او پنهان شده بود مجدداً از لباس همان میراث خواران بنی سفیان به درآید و گلوی پاک و
    مطهر یاوران حسین )ع( را در آن هوای گرم ، در کربلای حجاز و در قتلگاه حرم ، پاره کند و همان
    و » مشرک « و » ملحد « و » خارجی « اتهاماتی را که یزیدیان به فرزندان راستین اسلام زدند و انان را
    معرفیکردند درست همان را به رهروان راه انان وارد آورند که ان شاء الله ما اندوه دلمان » مهدورالدم«
    را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت )صحیفه امام ، جلد 51 ص
    ) 39 تا ص 166


    -3 چرا جهاد نکردیم ؟

    با توجه به تشکیل چنین جبهه نفاقی و چنین جنایاتی چرا ما به دستور جاهد الکفار و المنافقین عمل
    نکردیم ؟!


    از مجموع فرمایشات به خوبی پیداست ایشان بسیار دوست داشتند درباره جنگ با صدام – خط
    مقدم این جبهه نفاق- پیروز شویم و در همین پیام قطعنامه چندین بار از معامله آبرو با خدا ، کشنده
    تر از زهر بودن پذیرش قطعنامه سخن می گوید و در این پیام چندین بار آرزوی شهادت دارند . هر
    چه شد ما در ان مقطع به پیروزی ظاهری و شکستن جبهه ی نفاق در جهان اسلام موفق نشدیم امام
    خط نشان جهاد با این جبهه را ترسیم و جوانان انقلابی را به انتظار وقت مناسب فراخواند . در دو
    پیام ایشان )یکی به سرپرست حجاج 15 مرداد 66 پس از کشتار خونین و یکی پیام سالگرد کشتار
    حجاج 59 تیر 63 ( به این نکات مهم تاکید دارند :
    - حکومت سعودی مطمئن باشد که امریکا لکه ننگی بر دامنش نهاده است که تا قیام
    قیامت هم با آب زمزم و کوثر پاک نمی شود .


    - ما همه این جنایت ها را به حساب امریکا گذاشتیم و به یاری خدا و در موقع
    مناسب به حساب آنان خواهیم رسید و انتقام فرزندان ابراهیم را از نمرودها و
    شیاطین و قارونها خواهیم گرفت .


    - حادثه مکه منشا تحولات بزرگی در جهان اسلام و زمینه مناسبی برای ریشه کن
    کردن نظامهای فاسد کشورهای اسلامی و طرد روحانی نماها خواهد بود .

    - من دست و بازوی همه عزیزای که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش
    گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای مسلمین را نموده اند می بوسم .
    - بغض و کینه انقلابی تان را در سینه نگهدارید با غضب و خشم بر دشمنانتان بنگرید
    و بدانید که پیروزی از آنِ شماست .

    -4 واغلظ علیهم چرا نشدیم؟!

    در آن شرایط بخاطر قبول قطعنامه امکان شروع جنگی دیگر در جبهه ای دیگر نبود . امام مشاورت
    مسئولین جنگ را نپذیرفته بودند که امکان ادامه جمگ وجود ندارد . اما چرا اقلاً به دستور قرانی
    عمل نشد ؟! » واغلط علیهم«
    بغض و کینه ای انقلابی در برخی شاگردان امام که حالا مسئولین اجرایی کشور شده بودند علیرغم
    وعده به انتقام خون حجاج) 1( به فراموشی گرایید . نگرش با خشم و غضب به آل سعود جای خود
    را به روابط خانوادگی با اینان داد . چندین نوبت رییس جمهور پس از امام با هواپیمای اختصاصی
    سفر خانوادگی نزد آل سعود رفت و آن ها هم وقتی دعوت رییس جمهور اصلاحات بودند شب
    خانه ایشان مهمانی رفتند و...!


    1-4 خودمان مقصر کشتار شدیم!

    از این بدتر نه انتقام نگرفتند و حتی به معذرت خواهی وادار نگردیدند بلکه به مرور همان حرف
    سعودی ها را تکرار کرده و تلویحاً خود را متحد کشتار حجاج خواندیم .

    آقای هاشمی در کتاب خاطرات ضمن خاطرات سال 66 از گزارش عبدالله نوری می نویسد که "
    توضیحاتی درباره ی جمعه خونین دادند معتقدند نفوذ گروه تندرو در بعثه در بروز حادثه بی اثر
    ) نبوده و مهار از دست رفته بود ")خاطرات هاشمی ص 579
    عزت الله سبحانی از مسئولین نهضت آزادی هم در کتابش شنیده هایی را باور می کند که :" شنیده
    ها حاکی از آن بود که یکی از اعضای مجاهدین آقای عباس ... با لباس احرام بین تظاهرکنندگان
    هنگامی که جمعیت روی پل معروف به هجوم می رسند گلوله ای به طرف پلیس شلیک می کند
    پلیس هم کاملا در حال آماده باش بود به طرف آنها جمعیت حمله می کند!") نیم قرن خاطره و
    ) تجربه ج 5 ص 117
    براساس این قبیل حرفها آقای منتظری هم در نامه ای چندماه بعد از حادثه به امام می نویسد:" همه
    ی گناه کردن گردن سعودی ها نیست...اجمالا هجوم و حمله از طرف بچه های نپخته ی ما شروع
    ) شد و سوژه به دست دشمن داد")خاطرات منتظریص 915
    این درحالی است که همه ی حرفها و گزارشات را امام شنیده بود اما در پیام سالگرد کشتار )یعنی
    یکسال بعد( صریحا از تعمدی بودن و " از پیش طراحی شده " بودن کشتار سخن گفت )رجوع
    .) کنید به پیام سالگرد 59 تیر 63
    )البته دولت وقت به همین شایعات بسنده کرد و هیچ کمیته حقیقت یابی هم تشکیل نشد تا اقلا
    مقصر احتمالی اینطرف معلوم شود یا بتوانیم در خواست خسارتی بکنیم(
    -1 تکلیف کنونی
    1-1 تفاوت وضع ما و عربستان امروز و سال 76
    1-1-5

    عربستان دهه 66 هنوز به ظاهر مدافع آرمان فلسطین بود اما عربستان دهه 16 و 96 اسپانسر
    جنگ های اسرائیل علیه حزب الله و غزه است و عملاً مدافع جدی اسرائیل در منطقه است.


    5-1-5 عربستان کنونی متصدی اصلی جنگ های نیابتی اسراییل و امریکا علیه مسلمانان سوریه و
    یمن و بحرین و عراق است . او رسما خود به کشوری مسلمان و مستقل حمله می کند و زنان و
    کودکان را در ماه حرام بمباران می کند و غیررسمی هم از داعش در سوریه و عراق حمایت می
    کند او رسما به کمک آل خلیفه در بحرین جنایت می کند و این قبیل کارها در سابقه سعودی ها
    کم نظیر است این ظهور و بروز ارهابی گری و تجاوزگری سرمایه بیداری است .


    7-1-5 امروز مشغول شدن به جبهه نفاق خطری را در سرحدات اسلام و مرز اسلام با کفر و یهود
    پیش نمی آورد چرا که حماس و حزب الله از اسراییل کفایت می کنند بعلاوه اینکه سعودی ها خود
    ریشه اسراییل در قلب جهان اسلام شده اند .


    9-1-5 ما نیز با ایران پایان جنگ متفاوت هستیم آنروز سیم خاردار هم نداشتیم امروز قوی ترین
    موشک های دوربرد و ناوشکن ها و زیردریایی های ساخت خودمان را داریم .


    از این رو و عمل به تکلیف جاهد المنافقین شرایطش مهیاست . امام در پیام سالگرد کشتار حجاج
    ما با تمام وجود از گسترش باج خواهی و مصونیت کارگزاران « وعده ی مبارزه ی قهرآمیز داده بود
    » امریکایی )سران کشورهای عربی( حتی اگر با مبارزه قهرآمیز هم شده باشد جلوگیری می کنیم
    امروز است تعهد در حوادث مکه و منا ، موذی گری ها و حتی معذرت نخواستن خشک و خالی
    در کنار مسلمان کشی های مکرر در یمن و بحرین این تکلیف دفع از خود و مقابله با اهل بعثی و
    تجاوز را گردن ایران اسلامی گذاشته است . حال تاکتیک این جهاد چگونه باشد مقوله ی دیگری
    است که فرمانده کل قوا و فرماندهان نظامی آن را بهتر می شناسند هر چه هست امروز کمک به
    یمن فقط وظیفه مسلمانان نیست انتقام خون به ناحق ریخته حاجیان 66 و 99 است .

    -7 مراقبت ها
    1-6

    ضرورت الزام سعودی به کمیته حقیقت یاب متشکل از کشورهای خسارت دیده تا بار دیگر
    قضاوت مرداد 66 تکرار نشود و قاتل ، طلبکار نشود .
    5-6 احیاء پرونده های دیگر جنایات سعودی از کمک های مالی به صدام تا کشتار 66 و تجاوز و
    ...

    7-6 مراقبت جدی داخلی از انسان های سهل گیر یا باج گیر که جبهه باز شده علیه این سفیانی ها
    را یکبار 76 سال پیش بسته اند امروز هم به محض فروکش کردن احساسات ابتدایی در تبرئه سعودی
    ها خواهند کوشید . چنانچه برخی از نزدیکان همان کسان در موضع ابتدایی حادثه جرثقیل را یک
    اتفاق خوانده سعودی ها را تبرئه کردند در فجایع بعدش در منا با موج اعتراض پیش آمده تا کنون
    نتوانستند خلاف خواست ملت حرفی بزنند اما عبرت از کشتار حجاج این تحذیر را می دهد آنروز
    که با گلوله و سنگ 535 اجی را کشتند توجیه شد و پس از آن رفاقت خانوادگی آغاز شد امروز
    که حادثه است و لابد حداکثر بی تدبیری ای در کار بوده نه بیشتر .

    9-6 در اسلام ملت ، اسلام است و کشور مصونیت ندارد امروز باید صدای چندین ساله ی
    یاللمسلمین بحرین و یمن هم در اجابت ما درآید . پرونده تجاوز به زنان شیعه در بحرین زن و بچه
    کشی در یمن را هم باید به جنایات آل سعود اضافه کرد و در مقام مطالبه خون اینها را هم مطالبه
    کرد .

    حوادث همین روزها نشان داد تا فرمانده کل قوا – نماینده شیر خدا در ایران – به میدان نیامد و
    تهدید نکرد هیچ گشایشی حاصل نشد دولت تدبیر و امید دو وزیرش با بی محلی مواجه بود و یک
    وزیرش دو زانو نزد امیر کویت اجازه ملاقات با همپای سعودی خود را می خواست و بی نتیجه بود
    ! کشور شهیدان از ذت و دیوزدگی دور است با متکبران باید به زبان خودشان سخن گفت .
    1(آقای هاشمی رفسنجانی 3 مرداد 66 دو روز پس از کشتار در راهپیمایی اعتراض آمیز مردم جلوی
    مجلس، درباره ی آل سعود گفت : آنها از هم اکنون محکوم به اعدامند انتقام خون شهدا آن است
    که ریشه حکام سعودی در منطقه خشکانده شود

    تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹:۳۹ | سه شنبه, ۲۱ / مهر / ۱۳۹۴
    اشتراک گذاری

    دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

    Leave a reply

    نام:: _REQ_FIELD
    _CF_EMAIL: غیر فعال
    وبسایت::
    دیدگاه: _REQ_FIELD