• نظرها: 0
  • تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵:۵۹ | دوشنبه, ۸ / اردیبهشت / ۱۳۹۳
  • در از میان خبر ها
  • توسط عصر بهبهان
  • نمایش ها: 669
  • انفورماتیک, دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان, همایش, گزارش تصویری
  • (رتبه فعلی 3.0/5 ستار ها) تمامی آرا: 5
  • Print Friendly Version of this pageچاپ Get a PDF version of this webpagePDF

برگزاری كارگاه آموزشی كاركردهای اینفوگرافیك در روابط عمومی


عصر بهبهان: کارگاه آموزشی "کارکردهای اینفوگرافیک در روابط عمومی" با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های دولتی،اساتید دانشگاه،دانشجویان،اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار گردید.


  برگزاری كارگاه آموزشی كاركردهای اینفوگرافیك در روابط عمومی


عصر بهبهان: کارگاه آموزشی "کارکردهای اینفوگرافیک در روابط عمومی" با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های دولتی،اساتید دانشگاه،دانشجویان،اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار گردید.
مشاور و مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در آغاز این کارگاه گفت: ملتی که می خواهد پویا باشد نباید راه

های دسترسی به اطلاعات را بر خود ببندد.جمال درویش در کارگاه آموزشی "کارکردهای اینفوگرافیک در روابط عمومی" روابط عمومی را شغلی دانست که وظایف متعددی دارد و افزود: تبلیغات،اطلاع رسانی،نظرسنجی و غیره وظایفی است که ما در روابط عمومی داریم که همه این ها نیازمند آموزش است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی رایج ترین وظیفه ما است،اظهار کرد: فلسفه اصلی برگزاری این دوره پاسخی به خواسته های همکاران و کارشناسان حوزه روابط عمومی است.

مشاور و مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان تصریح کرد: ملتی که می خواهد پویا باشد نباید راه های دسترسی به اطلاعات را بر خود ببندد.درویش ادامه داد: روابط عمومی یک کار تشریفاتی و زینتی نیست. من کار در روابط عمومی را می پسندم و برای آن ارزش قائلم و دوست دارم کسانی که در این حوزه کار می کنند همین روحیه را داشته باشند و به کار خود عشق بورزند و ایمان داشته باشند که این کار برای سازمان و جامعه آنان مفید و اثربخش است.

لازم به ذکر است این کارگاه آموزشی زیرمجموعه جشنواره سلام اولین جشنواره انتخاب برترین روابط عمومی ها و مدیران ارتباط گستر استان خوزستان است که 27 اردیبهشت ماه در اهواز برگزار می شود.این دوره برای اولین بار در استان خوزستان همراه با ارائه پنج مدرک معتبر از استانداری خوزستان، انجمن روابط عمومی ایران، جهاد دانشگاهی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای خوزستان، اداره کل استاندارد خوزستان برگزار شد.

گفتنی است،در این کارگاه آموزشی مطالبی از جمله: ایجاد جلوه های بصری و هنری در گزارش عملکرد نویسی روابط عمومی، اینفوگرافیک و ارتباطات،اصول محتوایی تهیه گزارش عملکرد،اصول ارائه و فن بیان و گرافیک کاربردی در حوزه ارتباطات ارائه شد. در این کارگاه آموزشی ،مهدخت بروجردی مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حمیدرضا خاتونی مدرس اینفوگرافیک آموزش های لازم را ارائه دادند.

مدیر روابط عمومی وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری نیز به عنوان یکی از مدرسین این کارگاه گفت:ارتقاءجایگاه روابط عمومی ها در کشور نیازمند این است که دست اندرکاران این حرفه نسبت به جایگاه خود شناخت کافی داشته باشند.

مهدخت بروجردی در حاشیه نخستین کارگاه"اینفوگراقیک در روابط عمومی" که 4اردیبهشت ماه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد،برگزاری این کارگاه را مثبت وتاثیر گذار ارزیابی کرد وگفت:نکته مهمی که در خصوص برگزاری این کارگاه وجود داشت این بود که کارگاه بر اساس نیاز وارزیابی واقع بینانه ای که در میان روابط عمومی های استان خوزستان وجود داست برگزار شد وحاضرین شرکت کننده در کارگاه با اشتیاق بسیار مطالب را دنبال و به بحث ها توجه می کردند.
وی افزود:در بسیاری از سازمان ها روابط عمومی را به یک شغل تشریفاتی می دانند و بعنوان یک حرفه تخصصی به آن نگاه نمی کنند.فرد مشغول بکار در روابط عمومی را یک انسان زبان باز می دانند، درصورتی که نه زبان باز است ونه بی هنر؛بلکه یک فرد وفادار به آرمان های سازمان است.مدرس این کارگاه آموزشی تصریح کرد:یک روابط عمومی موفق باید نکات مثبت سازمان را خوب انعکاس دهد وبسیار مورد اعتماد مدیر سازمان باشد،به همین دلیل است که در اکثر سازمان ها پس از تغییر مدیر اصلی سازمان،مدیر روابط عمومی تغیر پیدا می کند.

بروجردی اظهار کرد:ارتقاءجایگاه روابط عمومی ها در کشور نیازمند این است که دست اندرکاران این حرفه نسبت به جایگاه خود شناخت کافی داشته باشند و وفادارانه برای ان تلاش کنند.روابط عمومی یک جای عادی نیست؛ بلکه تمامی سازمان به آن بستگی دارد.

در پایان این کارگاه هشت ساعته یوسف حاجوی مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن تشکر از انجمن روابط عمومی ایران نمایندگی خوزستان  از برگزاری کارگاه و مطالب ارائه شده در این کارگاه اظهار رضایت کردو برگزاری کارگاه را نشان تلاش و انگیزه برای پیشبرد اهداف روابط عمومی ها  دانست و تاکید کرد: با یک برنامه ریزی صحیح می توان مسیر پیشرفت را با هدفمندی خاصی پیش برد. وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری کارگاه ها و دوره های مختلف آموزشی سطح کیفی روابط عمومی های استان ارتقا

  • -/-

  • -/-

  • -/-

  • -/-


دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: _REQ_FIELD
_CF_EMAIL: غیر فعال
وبسایت::
دیدگاه: _REQ_FIELD

اشتراک
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Technorati
  • Reddit
  • Yahoo Buzz
  • StumbleUpon