Print Friendly Version of this page pdf
نظرها: 0
2 0
  • (رتبه فعلی 0.0/5 ستار ها) تمامی آرا: 0
  • جاده شمال-تهران با خوزستان ولی جاده های خوزستان با عزرائیل

    عصر بهبهان : بهبهان نیوز :وقتی در بودجه 93 دولت تدبیر 500 میلیارد درآمد فولاد خوزستان را به ساخت بزرگراه تهران شمال اختصاص میدهند چرا جاده های خوزستان قتلگاه نباشند؟


    جاده شمال-تهران با خوزستان ولی جاده های خوزستان با عزرائیل
         
    بهبهان  نیوز :وقتی در بودجه 93 دولت تدبیر 500 میلیارد درآمد فولاد خوزستان را به ساخت بزرگراه تهران شمال اختصاص میدهند چرا جاده های خوزستان قتلگاه نباشند؟


    به گزارش عصر بهبهان به نقل از رهیاب نیوز خوزستان استانی پهناور است با جاده‌هایی كه معروف به پرخطرترین جاده‌های كشور هستند. خوزستان، راه مواصلاتی برخی شهرهای جنوبی كشور، محور اصلی ترانزیت كالا، محل عبور كاروان راهیان نور و مسیر پر تردد ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی است. این موارد همه بیانگر پراهمیت بودن جاده‌ها و راه‌های این استان است، اما تا كنون همواره مورد بی توجهی مسئولان بوده است.

     خوزستان با توجه به اینكه یك استان استراتژیك درزمینه اقتصادی یا به عبارتی قطب كشاورزی كشور است، باید از لحاظ جاده‌ای وضعیت مطلوب و مناسب داشته باشد؛ اما گذرگاه ترانزیت كشور از لحاظ وضعیت جاده ای و راه‌ها، رتبه ۱۴ را در میان استان های كشور دارد.

    «عیسی دارایی» نماینده مردم اندیمشک می گوید: در حال حاضر جاده‌های خوزستان از لحاظ فشار بار در رتبه سوم كشور قرار دارند كه این وضعیت بسیار اسفناك است. ایمن نبودن جاده‌ها و پرحادثه‌ بودن آنها همچون قربانگاهی برای مسافران شده است.

    رئیس پلیس راه استان خوزستان نیز با بیان اینکه بیشترین آمار تلفات جاده ای مربوط به آزاد راه ها و راه های دو طرفه است، گفت: حدود 60 درصد از تصادفات جاده ای که منجر به مرگ می شود مربوط به راه های دو طرفه است.

    مشکل ظرفیت جاده ها یکی از مشکلاتی است که مدت‌هاست استان خوزستان با آن دست و پنجه‌نرم می‌کند. به طوری که حتی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در این باره اظهار نگرانی می کند.

    سیدشکرخدا موسوی  نماینده مردم اهواز در مجلس می گوید: وضعیت جاده‌های خوزستان بسیار بد و نامناسب است و باید در اسرع وقت در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

    حجازی استاندار سابق خوزستان گفته بود: برای رفع مشكلات در حوزه جاده‌های خوزستان نیازمند یك‌هزار و ۳۸۰ كیلومتر جاده بودیم كه تاكنون ۳۸۰ كیلومتر آن ساخته شده‌ است.

    او گفته بود: منتظر تخصیص اعتبار به این پروژه‌های زیربنایی هستیم و امیدواریم تا پایان دولت دهم اعتباراتی تخصیص یابد تا بخش زیادی از مشكلات در این حوزه برطرف شود.

    اما دولت دهم به پایان رسید تا در دولت یازدهم شاهد باشیم 70 درصد بودجه عمرانی خوزستان را کاهش بدهند تا برطرف شدن مشکل جاده های خوزستان به افسانه شبیه شود

    سادات ابراهیمی  نماینده شوشتر به رهیاب گفته است: لازم است یک بار برای همیشه به صورت آنی نه در ظرف چهار یا پنج ساله فکری برای این جاده ها کرد که روزانه کشته می دهند.

    وی افزود:واقعا جاده های خوزستان جاده های مرگ هستند و باعث دغدغه و استرس مردم استان شده اند و  وقتی سوار ماشین می شوندنمی دانند آیا سالم به مقصد می رسند یا نه؟!

    بی تعارف باید گفت وقتی در بودجه 93 دولت تدبیر 500 میلیارد درآمد فولاد خوزستان را به ساخت بزرگراه تهران شمال اختصاص میدهند چرا جاده های خوزستان قتلگاه نباشند؟

    وضعیت کنونی جاده‌های خوزستان به گونه‌ای است که روزانه شاهد تصادفات دلخراش و منجر به فوت هم استانی‌های خود هستیم و شاهدیم که دوستان و هم استانی‌هایمان روزانه به داغ عزیزانشان می‌نشینند و این حوادث مسئولان را در سکوتی مرگبار که به نوعی نشان از پذیرش کم‌کاری در این حوزه است، وا می‌دارد. تا هر روز از خود می پرسیم چرا حداقل کمی از این درآمدهای خوزستان را در استان هزینه نمی کنند تا صرف ایمن سازی جاده ها شود

    همین امروز دوباره جاده ها ،خوزستان را عزادار کردند و در محور دزفول – شوشتر در حوالی صالح شهر ( شهرک چمران ) حادثه دیگری رخ داد و 9 نفر در دم جان دادند و 11 نفر زخمی دیگر زخمی شدند

    به قول نماینده شوشتر وقتی اتفاق ناگواری می افتد مسئولین فقط هزار و یک تاسف می خورند ولی این چه دردی را دوا می کند؟

    تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰:۵۹ | دوشنبه, ۲۵ / آذر / ۱۳۹۲
    اشتراک گذاری

    دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

    Leave a reply

    نام:: _REQ_FIELD
    _CF_EMAIL: غیر فعال
    وبسایت::
    دیدگاه: _REQ_FIELD