• نظرها: 0
  • تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷:۵۵ | یکشنبه, ۱۳ / مرداد / ۱۳۹۲
  • در خوزستان
  • توسط عصر بهبهان
  • نمایش ها: 732
  • (رتبه فعلی 0.0/5 ستار ها) تمامی آرا: 0
  • Print Friendly Version of this pageچاپ Get a PDF version of this webpagePDF

نماینده ایذه خطاب به وزیر نیرو و وزیر راه: ایذه مگر تکه‌ای از این خاک نیست؟/ مسوولان چشمشان را بسته اند/ 50 کیلومتر جاده مگر چقدر هزینه دارد ؟


عصر بهبهان :حجت الله درویش پور گفت: مگر این تکه خاک جزو ایران نیست ؟ مگر اینها ایرانی نیستند؟ مگر نه اینکه این سد برای رفاه مردم زده شده اما مدتهاست رفاه آنها را برهم خورده! مردم این منطقه قبل از احداث سد، پل و جاده داشتند و چندان مشکلی برای تردد نداشتند. مسوولان باید به فکر این منطقه باشند و باید جاده و پل های جایگزین را در این منطقه بنا کنند، اما همینطور به امان خدا رها کردند و رفتند


نماینده ایذه خطاب به وزیر نیرو و وزیر راه:
ایذه مگر تکه‌ای از این خاک نیست؟/ مسوولان چشمشان را بسته اند/ 50 کیلومتر جاده مگر چقدر هزینه دارد ؟
     
عصر بهبهان :حجت الله درویش پور گفت: مگر این تکه خاک جزو ایران نیست ؟ مگر اینها ایرانی نیستند؟ مگر نه اینکه این سد برای رفاه مردم زده شده اما مدتهاست رفاه آنها را برهم خورده! مردم این منطقه قبل از احداث سد، پل و جاده داشتند و چندان مشکلی برای تردد نداشتند. مسوولان باید به فکر این منطقه باشند و باید جاده و پل های جایگزین را در این منطقه بنا کنند، اما همینطور به امان خدا رها کردند و رفتند


 به گزارش عصر بهبهان به نقل از رهیاب نیوز،نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی،درباره وضعیت آشفته ساکنان این منطقه از دریاچه کارون اظهار داشت: وزارت نیرو حدود 10 سال پیش چند سد در این منطقه احداث کرده، بدون اینکه کوچکترین خدمتی به مردم منطقه سادات حسینی و دنباله رود(ایذه) کرده باشد. از زمانی که این سدها آبگیری شده اند جاده ها و پل های اطراف همه به زیر آب رفته اند. وزارت نیرو بر اساس قانون اگر خسارتی ناشی از احداث سد به منطقه ای وارد کند، باید به آن رسیدگی کند، اما در هنگام ساخت سدهای رود کارون این قانون برای بازسازی پل و جاده تخریب شده صورت نگرفت. 

وی با اشاره به اینکه این منطقه در محاصره سد کارون قرار دارد، همانند غزه که در محاصره اسرائیلی هاست، اذعان داشت: مردم منطقه سادات حسینی و دنباله رود ایذه هم حدود 10 سال است که در محاصره دریاچه کارون قرار گرفتند و طی این سالها خطرات بسیار هنگام گذر از عرض رودخانه جانشان را تهدید کرده است. 


درویش پور تصریح کرد: در طی این سال ها مسوولان کاری برای رفع مشکلات این منطقه نکردند، بنده بارها در مجلس به وزیر نیرو تذکرات شفاهی و کتبی دادم، اما انگار گوش هیچ کدام از این مسوولان بدهکار این تذکرات و حرفها نیست.

وی اظهار داشت: جالب است بدانید همین جاده اصلی شهر ایذه هر چند وقت یکبار کشته می دهد، از جمله کاروان های راهیان نور بارها در مسیر این جاده بارها دچار سانحه و تصادف شده اند. همین سال گذشته یک سانحه برای دانش آموزانی که برای بازدید به  مناطق راهیان نور می رفتند، اتفاق افتاد که وزیر آموزش و پرورش و وزیر راه را به مجلس کشاند، اما بازهم مسوولان برای خطرات این منطقه فکری نکرده اند! 

درویش پور تصریح کرد: وزارت نیرو طبق تعهداتی که داشت بعد از احداث سد باید جاده و پل هایی که در جریان آبگیری دچار خسارت شدند، بازسازی می کرد که از انجام مسوولیت خود شانه خالی کرد. اما تنها کاری که انجام داد این بود که یک وسیله بسیار قدیمی به نام بارج یا لنج، وسیله مسطح که دور تا دورش باز و بدون حفاظ است را برای جابه جایی ساکنان و وسایل نقلیه این منطقه روی رودخانه در نظر گرفته است. حرکت با این وسیله برای رسیدن به آن سوی رودخانه کارون چیزی حدود 3 تا 4 ساعت زمان می برد، این وسیله نه بیمه است، نه نجات غریق و نه جلیقه نجاتی دارد. در حقیقت وزارت نیرو خسارت های وارده به پل ها و جاده این منطقه را با این وسیله جبران کرده است. 

وی اضافه کرد: این منطقه دارای 37 روستا است و با وجود جمعیت چند هزار نفری، حدود 10 سال است که تنها با همین وسیله از رودخانه عبور و مرور می کنند. طی این سالها حوادثی شبیه به سقوط این مینی بوس به داخل رودخانه بسیار به وجود آمده است. مردمان این منطقه باید ساعت ها در صف های طولانی بایستند و منتظر این بارج و لنج ها باشند تا نوبتشان برسد و چقدر در این صف ها مردم به جان هم می افتند و دعوا و مرافه میان آنها شکل می گیرد. 

درویش پور با اشاره به اینکه منطقه ایذه و باغملک جزو محروم ترین مناطق کشور به شمار می آیند، اظهار داشت:  بارج و لنج های این منطقه از ساعت 7 صبح تا 7 شب کار می کنند و اگر کسی زودتر یا دیرتر از این ساعت بخواهد از روی رودخانه عبور کند، باید تا فردای آن روز در کنار رودخانه منتظر بماند، اگر شب هنگام زنی وقت زایمانش باشد، یا فردی دچار حمله قلبی شود، باید تا فردای آن روز در کنار رودخانه بماند. بارها شده زنان باردار به خاطر عدم امکان عبور از رودخانه و به دلیل نرسیدن به بیمارستان در کنار همین رودخانه جان خود را از دست دادند.


وی در پاسخ به دلیل عدم توجه مسوولان برای رسیدگی به مشکلات این منطقه گفت: متاسفانه در کشور ما نگاه بخشی نگری به مناطق جغرافیایی شکل گرفته، برای مثال در برخی جاها مانند دریاچه ارومیه پل می زنند، یا اتوبان هایی که هر 20 دقیقه هم از آن ماشین رد نمی شود، احداث می کنند اما به مشکل این منطقه توجه نمی کنند. بنابراین اینطور استنباط می شود که هرجا چند مسوول و وزیر برای آن منطقه باشند به آنجا خوب می رسند، اما جایی که مسوولان کمتری دارند چندان کاری صورت نمی گیرد، وگرنه 50 کیلومتر جاده مگر چقدر هزینه دارد که در این 10 سال کسی به فکر آن نبوده است؟ سال گذشته سه خواهر در هنگام تردد از این رودخانه به داخل آب افتادند و غرق شدند، حالا چون تعداد آنها کمتر بود سر و صدا نشد. 


وی خطاب به وزیر نیرو و وزیر راه گفت: مگر این تکه خاک جزو ایران نیست ؟ مگر اینها ایرانی نیستند؟ مگر نه اینکه این سد برای رفاه مردم  زده شده اما مدتهاست رفاه آنها را برهم خورده! مردم این منطقه قبل از احداث سد، پل و جاده داشتند و چندان مشکلی برای تردد نداشتند. مسوولان باید به فکر این منطقه باشند و باید جاده و پل های جایگزین را در این منطقه بنا کنند، اما همینطور به امان خدا رها کردند و رفتند و مشکلاتی که این منطقه از زمان احداث سد با آن گریبانگیر هستند را به روی خودشان هم نمی آورند. واقعا مسوولان ما چشمشان را نسبت به مشکلات این منطقه بستند و حرفها و اعتراض های مردم را نمی شنوند. 

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: _REQ_FIELD
_CF_EMAIL: غیر فعال
وبسایت::
دیدگاه: _REQ_FIELD

اشتراک
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Technorati
  • Reddit
  • Yahoo Buzz
  • StumbleUpon