• نظرها: 0
  • تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹:۰۴ | یکشنبه, ۳۰ / تیر / ۱۳۹۲
  • در تحلیل و گزارش
  • توسط عصر بهبهان
  • نمایش ها: 1186
  • (رتبه فعلی 0.0/5 ستار ها) تمامی آرا: 0
  • Print Friendly Version of this pageچاپ Get a PDF version of this webpagePDF

نفوذ مزدبگیر سرویس های جاسوسی در خصوص مد و حجاب زنان ایرانی


طراح لباسی که از زنان ایرانی خواسته است تا حمله‌ای علیه حجاب اصیل اسلامی ـ ایرانی یعنی چادر به عنوان حجاب برتر که قرن‌هاست بانوان ایرانی آن را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده‌اند، ترتیب دهد. وی مرتبط با سازمان‌های جاسوسی دشمن به ویژه سرویس جاسوسی آلمان و عناصر ضد انقلاب می‌باشد.


استحاله فرهنگی از راه مد و لباس؛

 نفوذ مزدبگیر سرویس های جاسوسی در خصوص مد و حجاب زنان ایرانی

گزارش دانا از نفوذ مزدبگیر سرویس های جاسوسی در خصوص مد و حجاب زنان ایرانی

طراح لباسی که از زنان ایرانی خواسته است تا حمله‌ای علیه حجاب اصیل اسلامی ـ ایرانی یعنی چادر به عنوان حجاب برتر که قرن‌هاست بانوان ایرانی آن را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده‌اند، ترتیب دهد. وی مرتبط با سازمان‌های جاسوسی دشمن به ویژه سرویس جاسوسی آلمان و عناصر ضد انقلاب می‌باشد.

به گزارش عصر بهبهان به نقل از دانا، سازمان جاسوسی آلمان و رسانه‌ای که مأموریت جنگ روانی در راستای اهداف آن سازمان را بر عهده دارد تمرکز ویژه‌ای بر موضوعات فرهنگی، استحاله فکری و فرهنگی جامعه ایران اسلامی به خصوص موضوع حجاب و پوشش زنان ایرانی دارد.

چند وقتی است که سایت دویچه وله در سطحی وسیع اقدام به انتشار گزارشاتی درباره حجاب در ایران می کند و سعی در القای خسته شدن زنان جامعه ایرانی از حجاب به خصوص حجاب اسلامی و برتر یعنی چادر دارد. این سایت با طرح دروغ‌هایی درباره ایران اسلامی عمق عناد و دشمنی خود را با جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارد. 

دویچه وله پیشتر در گزارش‌هایی از طریق "فرناز عبدلی"، طراح لباسی که نقش مزد‌بگیر سرویس‌های جاسوسی در استحاله فرهنگی جامعه اسلامی را بازی می‌کند و به عدم استفاده از رنگ مشکی در طراحی‌هایشان اشاره می‌کند و با طرح این ادعا از قول زنان ایرانی که آنان از رنگ مشکی در لباس‌هایشان خوششان نمی‌آید، خواسته تا حمله‌ای علیه حجاب اصیل اسلامی ـ ایرانی یعنی چادر به عنوان حجاب برتر که قرن‌هاست بانوان ایرانی آن را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده‌اند، ترتیب داده باشد. وی مرتبط با سازمان‌های جاسوسی دشمن به ویژه سرویس جاسوسی آلمان و عناصر ضد انقلاب می‌باشد.
 
 
این سبک کاری یعنی طراحی لباس‌های غیر اسلامی و ترویج آن در شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغ برای شرکت کردن بانوان در نمایشگاه‌های مد آنان که به طور ویژه توسط دویچه‌وله انجام می‌شود یکی از روش‌های مرسومی است که چند سالی است توسط سرویس امنیتی آلمان به آن دامن زده می‌شود.
 
نکته جالب اینکه که تمامی این افراد قصد خود از تکمیل حلقه‌ها و پازل براندازی فرهنگی دشمن را شاد کردن لباس زنان و به تبع آن جامعه عنوان می‌کنند که این نیز خود یکی از بلوف‌های دشمن برای روشن نشدن ماهیت اقدامات ضد دینی خود است. البته بطور طبیعی ما نیز انتظار نداریم آنها علنا اعلام کنند که در پس شعارهای فریبنده و به ظاهر منطقی چه هدفی را دنبال می کنند.
 
گزارش پایگاه اردنی البوابه: تحول در مد زنان ایرانی

علاوه بر آن در تازه ترین اقدام  پایگاه خبری اردنی البوابه در گزارشی جهت دار و قابل تامل با عنوان "انقلاب مد در ایران" نوشت: به نظر می رسد یک نوع "انقلاب" جدید در حال وقوع در خیابان های تهران است. آگهی های سیاسی دیگر وجود ندارند و مشتهای گره کرده در هوا یا شعارسیاسی هم موجود نیست. بلکه این روزها تنها روسری، الگوهای گل پارچه رنگارنگ و جواهرات فانتزی وجود دارد.

خیابان های اصلی و میادین نقش محوری خود را به مغازه های طراح و بوتیک ها واگذار کرده اند و قدرت توده های مردم راه را برای  فردیت و انتخاب شخصی فراهم ساخته است. لباس به لباس، دستبند به دستبند، زنان ایران به آرامی در حال انقلابی در صنعت مد هستند.
 
این رسانه اردنی که سعی کرده است نقش دایه دلسوز تر از مادر را برای زنان ایرانی ایفا کند در این گزارش می نویسد: با استقرار جمهوری اسلامی در سال 1979، زنان ایرانی که تا آن زمان قادر به انتخاب لباس خود با توجه به سلیقه و نیازهای خود بوده اند، خود را برای انتخاب لباس در محاصره شدید توسط حکومتی دیدند که تلقی مناسب - و قانونی آن از لباس تنها دو قطعه لباس بود: چادر "حجاب برتر" و مانتو که قرار بود برای پنهان کردن بدن یک زن استفاده شود. 
 
و جالب آنکه این رسانه عرب زبان به فکر راحتی زنان ایرانی  ایرانی نیز بوده و در این باره می گوید: جای تعجب نیست که بسیاری از زنان تصمیم گرفتند که از مانتو استفاده کنند، که می تواند بین این دو لباس پرزحمت دارای آسایش و جلوه بیشتری در نظر گرفته می شود! سالها گذشت، و  طراحان و تولیدکنندگان با تغییرات کوچک را در مانتو، آن را بیشتر به مشتریان طبقه ثروتمند محدود کردند.
 
این پایگاه اردنی در ادامه  هم نوا با دویچه وله با اشاره به فعالیت های عبدلی نوشت: اما از ماه آوریل 2012، یک ستاره جدید در آسمان طراحی ایران پیدا شد؛ یعنی یک طراح گرافیک به نام "فرناز عبدلی" که اقدام به راه اندازی خط تولید جدید لباس زنان کرد . او به تازگی یک مجموعه لباس مردانه با نام  "پوش"، کلمه قدیمی فارسی برای پارچه ارائه کرده است.  این آنچه مجموعه عبدلی و نام تجاری وی را در مد منحصر به فرد کرد،  این واقعیت است که او در بازبینی مفهوم مانتو که لباسی را طراحی کرده که حتی نمی تواند مانتو نامیده شود. او با عبارت "لباس خیابانی" به دنبال پیدا کردن یک تعریف مناسب بود. از سوی دیگر هر چند او به رنگ ها، برش ها، و پارچه های ابتکاری و متنوع روی آورد، اما به پوشیدنیهای مجاز و  به آستین و طول لباس و همچنین به عرض یقه آن توجه زیادی داشت.
 
عبدلی همانطور که در صفحه فیس بوک "پوش"  با بیش از 40 هزار لایک اظهار داشته است، "مد هنر بیان شخصی است،" و این دقیقا همان چیزی است که او مجموعه های خود انجام می دهد: او زنان را قادر می سازد تا هویت پیچیده، خود را ابراز کنند. فراتر از کلیشه ها،می توان گفت  زنان ایرانی مانند زنان سراسر جهان در طیف گسترده ای اعم از مذهبی تا سکولار، محافظه کار تا لیبرال، سنتی به مدرن هستند. پوش به آنها فرصتی را  برای انتخاب یک سبک می دهد که با آن به بیان همه این جنبه ها بپردازند و هویت هایی را گردآوری کنند که به تنهایی می توانند در تضاد باشد.
در مصاحبه با سایت ضد انقلاب ایران وایر، عبدلی توضیح می دهد که زنانی که  به مغازه او در تهران به نظر می آیند، جلب توجه بیش از حد این  لباس ها نگران هستند، و قبل از خرید خود دائما به خرید دیگر مشتریان  توجه می کنند. اما عبدلی می گوید: "اما به آرامی متوجه می شوند که می توانداین لباسها را بدون مشکل بپوشند، یعنی در واقع نوعی شجاعت جمعی پدید آمده است.
 
این رسانه عربی مدعی شد: آنچه در  این زمینه قابل توجه است، این است که این لباسها نماینده "فمینیسم استعماری" زنان غربی  و یا زنان تحصیل کرده غرب نیستند و استانداردهای غربی را به مشتریان خاورمیانه "پوش" تحمیل نمی کنند. یک خط تولید  توسط یک زن ایرانی برای زنان ایرانی تولید شده و به استانداردهای ایران توجه دقیق دارد. عبدلی پس از فارغ التحصیلی در طراحی گرافیک از موسسه آموزش عالی "ساریان" در ساری، تصمیم گرفت به دنبال شهرت و ثروت در شوهای لباس  پاریس و میلان نرود، و در عوض با  هدف به چالش کشیدن  بازار ایران در زمان ، یک خط لباس "غیر عذاب آور" برای زندگی روزمره زنان ایرانی را ایجاد کرد.
 
به نظر می رسد برنامه گسترده ای که برای تغییر سبک پوشش ایرانیان بخصوص جوانان در سال های اخیر دنبال می شده٬‌ شدت گرفته و برای بهار و تابستان امسال به دلیل مسائل انتخاباتی متاسفانه در  تساهل و تسامح مسئولان همراه بود، برنامه های گسترده ای تدارک دیده شده است.
 
بخش هایی از این تغییر نوع پوشش زنان و دختران ایران از چند وقت قبل عملیاتی شده است. اتفاقاتی از قبیل بیرون گذاشتن گوش از مقنعه و روسری٬ مانتوهای آستین کوتاه٬‌ و جدیدا هم شلوارهای استرچ تنگ و چسبان در خیابان های تهران به صورت فراگیر دیده می شود. در مرحله ای که برای این بهار پیش بینی شده٬ گسترش شلوارهای چسبان و بدن نما که دارای رنگ های روشن و شبیه پوست بدن باشند٬ مانتو های کوتاه و بدون دکمه که شلوار از بالا تا پایین هویدا باشد٬‌ یقه های باز و شبیه لباس های مجلسی برای مانتو ها٬‌ حذف آستین٬‌ تداوم بیرون گذاشتن گوش ها با گوشواره های غیر معمول٬ آرایش های سنگین و زننده٬‌ موهای بارنگ غیر معمول و بیرون گذاشته شده از هر طرف و ... مورد توجه خاص قرار گرفته اند.
  
 
مدگرایی 
 
در دهه های اخیر مد و مد گرایی به افراطی‌ترین حد خود رسیده وبدون شک گسترش وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره و اینترنت از یک طرف و ارتقای سطح زندگی و رفاه و افزایش نقدینگی موجود در جوامع از دلایل اصلی آن هستند. قطار مد و مدگرایی بر ریل بازار لباس ایران در گذر است و در این حرکت پر شتاب دختران سنت های بومی و مذهبی کشور را پشت سر می گذارند و همراه با این فرهنگ نو ظهور و با خرید یک فرم خاصی از شلوار، پیراهن ، عینک ، گوشی تلفن بر قطار مصرف گرایی سوار می شوند تا هر چه بیشتر شبیه آخرین مد باشند.
 
با گسترش ماهواره، اینترنت و افزایش سطح رفاه سرعت رواج این پدیده رو به افزایش گذاشته  و قطار مدگرایی از بازار ایران با شتاب می گذرد و اغلب مسافران آن دختران و بانوان جوانی هستند که پوشش سنتی مادرانشان را کنار گذاشته و بر ایستگاه مد ایستاده تا از این کاروان جا نمانند و البته حضور پر رنگ خانم ها به این معنا نیست که آقایان از این قافله جا مانده باشند بلکه این فرهنگ نوظهور در میان تمام اقشار جامعه رسوخ کرده و البته برخی تولید کنندگان داخلی نیز با تقلید از سبک های غربی بر آن دامن می زنند.
 
 
البته قطعا طراحی لباس مناسب و در خور شان دختر و زن ایرانی می تواند به عنوان یک کار اقتصادی در جامعه ایران رواج یابد و ضمن حفظ ارزشهای ایرانی و اسلامی حس تنوع طلبی و زیبای دوستی دختران ایران را با استفاده از رنگ های شاد و نقش های سنتی پاسخ دهد.
 
 به عقیده کارشناسان شکاف موجود در بازار لباس ایران دست آویزی شده تا عده ای با رواج فرهنگ مصرف گرایی در میان جوانان و بویژه دختران آنها را به مسافرانی همیشه ایستاده بر ایستگاه مصرف تبدیل کنند.
 
انسان کمال طلب و جوانی
 
انسان، موجودی است کمال‌طلب و دوست دارد آن چه را موجب رسیدن او به کمال می‌شود ، به دست آورد. در این میان، جوانان نه تنها از این قاعده مستثنا نیستند ، بلکه ویژگی‌های جوانی نیز اقتضا می‌کند که بر این کمال‌طلبی، پافشاری بیشتری داشته باشد؛ زیرا جوان همواره به دنبال ایده‌آل‌ها، کمال مطلوب‌ها، جاودانگی، معنویت، زیبایی و ارزش‌هاست و در عین حال، روحیه‌ای تنوع‌طلب دارد و از حالت ثابت و ایستا، گریزان است. اگر این ویژگی‌های جوانی، با بینش صحیح از ارزش‌ها همراه شود ، دوره جوانی ، یک دوره بسیار بارور و پربرکت خواهد بود و اگر این بینش صحیح همراه با باورهای دینی نباشد، دوره جوانی یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های زندگی او خواهد بود و چه بسا تا مرز سقوط ، انحطاط و هلاکت کشیده شود.
 
خوشبختانه اسلام که کامل‌ترین و جامع‌ترین ادیان الهی است و همه نیازهای مربوط به کمال و شکوفایی انسان را در بر دارد، دینی است مترقی و احکام آن هماهنگ تغییراتی است که در زندگی بشر به وجود می‌آید و به عبارت دیگر، اسلام زمان و مکان و تاثیر آنها در زندگی بشر را در نظر دارد. از این‌رو، هیچ گاه یک مسلمان واقعی، انسانی تک بعدی و عقب افتاده از تحولات و پیشرفت‌های زمان خودش نیست. اسلام، همواره به هنر و آراستگی ارج می‌نهد و در عین حال، بر حفظ ارزش‌های اخلاقی و مسائل معنوی - که در رسیدن به کمال نقش اساسی دارند - تأکید می‌کند. بنابراین، اگر ما به اسلام واقعی معرفت پیدا کنیم، هیچ گاه تک بعدی نخواهیم بود؛ اما عدم آگاهی ما به دستورات اسلامی، موجب می‌شود که ما تلقی صحیحی از اسلام نداشته باشیم و گاهی اوقات، دچار تعارضاتی نیز بشویم.
 
کلید حل این تعارضات، شناخت بیشتر اسلام و التزام عملی به دستورات اسلام می‌باشد ، اسلام همان‌طور که انسان‌ها را دعوت به خودسازی و طهارت می‌کند ، به آراستگی ظاهر نیز توجه دارد؛ تا جایی که نظافت را نشانه ایمان می‌داند.
 
طبیعی است که آراستگی ظاهری در هر زمانی، متناسب با شرایط آن زمان و فرهنگ حاکم بر آن جامعه است. به همین دلیل اسلام، انسان‌ها را در نوع لباس پوشیدن یا رنگ لباس یا نوع آرایش، محدود نکرده استکه مثلا فقط مثل عرب‌ها لباس بپوشید؛ بلکه آن چه مورد نظر است، اصل پوشش است و اگر عفاف انسان‌ها حفظ شود، مفسده‌ای به دنبال ندارد. بنابراین، نوع لباس یک جوان آسیایی و شرقی، با نوع لباس یک جوان غربی، متفاوت است؛ اما در عین حال، هر دو می‌تواند آراستگی مورد نظر اسلام را داشته باشند؛ به شرط این که با ارزش‌های الهی و سایر احکام و دستورات دین، منافات نداشته باشد. (مثلا مسلمانان مالزی و ایرانی در مراسم حج لباس های متفاوتی دارند که حدود در آن رعایت شده.)
 
به نظر می‌آید که در برداشت از آراستگی ظاهری و مدگرایی، اشتباه شده است. مدگرایی امری است غیر از آراستگی و زیبایی ظاهری؛البته ممکن است گاهی اوقات عملی یا هنری و یا طرز لباس پوشیدنی مد شود و منافاتی با ارزشهای دینی نداشته باشد اما همیشه این گونه نیست؛ زیرا مبنای کسانی که در پشت صحنه، مروج مدگرایی هستند، چیزی جز دنیاطلبی و کسب منافع نیست و برای آنها مهم نیست که آیا این چیزی که آنها به تبلیغ آن می‌پردازند، با ارزش‌ها و کمالات انسانی تعارضی دارد یا نه. بنابراین، یک انسان مؤمن که می‌خواهد ، پای‌بند به ارزش‌های الهی باشد، نباید تابع فرهنگ مدگرایی باشد؛ زیرا مروجین چنین فرهنگی، بیشتر اوقات پای‌بند به ارزش‌ها نیستند. علاوه بر این که مدگرایی، موجب چند بعدی شدن انسان نیز نمی‌شود؛ بلکه انسان، خود را آلت دست افرادی سودجو قرار داده است. چند بعدی شدن انسان، به این معناست که انسان از جنبه‌های مختلف علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، رشد کند و از زمان خودش، عقب نماند؛ مثلا اگر روزی کامپیوتر و نهضت نرم‌افزاری حاکم بر همه فعالیت‌های انسان می‌شود، او نیز در حد توان خود و متناسب با رشته تحصیلی و نوع شغلی که دارد، با این تکنولوژی آشنا و از آن استفاده می‌کند و در سایر پیشرفت‌های علمی یا هنری نیز این گونه است.
  
 
ناتوی فرهنگی و پوشش زنان
 
 استکبارجهانی که برای تسلط بر منافع ملت ها، سازمان نظامی ناتو را تشکیل داده است، تا از طریق آن به نابودی هویت ملی جوامع بشری و تحقق بیشتر اهداف استعماری بپردازند. و با استفاده از امکانات زنجیره ای، متنوع و بسیار گسترده رسانه ای؛ سر رشته ی تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها و ملت ها را در دست گیرند.
ناتوی نظامی که تا دیروز برای کنترل کمونیسم و قدرت نظامی شرق، با مدرن ترین تجهیزات نظامی و تسلیحات کشتار جمعی ایجاد شده بود، در حال حاضر برای مقابله با قطب قدرتمند اسلامی و تأثیرات شگرف انقلاب اسلامی بر ملت های مسلمان و غیر مسلمان فاقد کارایی و توانمندی لازم است و لذا در کنار آن یک سازمان عریض و طویل فرهنگی شکل گرفت که تحت فرماندهی صهیونیست بین الملل، با استفاده از تمامی ظرفیت های تبلیغاتی و فرهنگی و ساماندهی مناسب آنها مبارزه برنامه ریزی شده با اسلام و قرآن تلاش کرد.
این سازمان عریض و طویل و در عین حال مخفی را مقام معظم رهبری «ناتوی فرهنگی» نامیده اند. استراتژی ناتو با رویکرد نظامی، تصرف زمین و کسب منابع و مراکز مهم اقتصادی است لکن استراتژی ورهیافت ناتوی فرهنگی قبضه کردن باورها، ایدئولوژی و جهان بینی ملتها و فرهنگ هاست.
 
ناتوی فرهنگی (استعمار نو) در جدیدترین نوع تهاجم خود با انواع فیلم ها، بازی های تخیلی، نقاشی متحرک، هنرهای تجسمی، کتاب، روزنامه، سایت های اینترنتی، شبکه های ماهواره ای و ... اقدام به جنگ نرم در دامنه ای گسترده بر علیه دین و ایدئولوژیک اسلامی، انسانی نموده است؛ به گونه ای که از راه نفوذ فرهنگی و از طریق «تخدیر فرهنگی» جوامع تحت سلطه قرار می گیرند.
 
نظر رهبر معظم انقلاب
 
رهبر معظم انقلاب در زمینه حجاب و و چادر فرموده اند: آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد و جلوه‌گری زیور‌آلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟ امروز سرو سینه را از زیورآلات پر کردن و آرایش و مد و لباس را بت خود قرار دادن برای زن انقلابی مسلمان ایران ننگ است آن زنی که در پی این گونه چیزهاست از ارزش پایین برخوردار است طلا برای زن ارزش آفرین نیست بی‌اعتنایی به طلا ارزش آفرین است. مد برای زن ارزش آفرین نیست بی‌اعتنایی نسبت به مدهای دام‌گونه ساخته و پرداخته دشمنان برای زن ارزش است.
 
ایشان در جایی دیگر فرموده اند: مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست. شما خیال کرده‏اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعه‏ى کذایى و آن لباس‌هاى «و لیضربن بخمرهنّ على جیوبهنّ» و همانهایى را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر مى‏دارند؟ نه، آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها مى‏خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً این‏جا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل مى‏شد. در آن زمان، زن اصلاً پوشش و حجابى نداشت؛ حتّى در این‏جاها وقتى نوبت به این کارها مى‏رسد، بى‏بندوبارى خیلى بیشتر هم مى‏شود؛ کمااین‏که در زمان شاه، بى‏بندوبارى‏یى که در همین شهر تهران و بعضى دیگر از شهرهاى کشور ما بود، از معمول شهرهاى اروپا بیشتر بود! زن معمولى در اروپا، لباس و پوشش خودش را داشت؛ اما در این‏جا آن‏طورى نبود. آن‏طور که دیده بودیم و شنیده بودیم و مى‏دانستیم و مناظرى که از آن وقت الان جلوى نظر من هست، انسان واقعاً حیرت مى‏کند که چرا بایستى این‏گونه بشود؛ کمااین‏که در خیلى از کشورهاى متأسفانه عقب‏مانده‏ى مسلمان و غیرمسلمان هم همین‏طور است. بنابراین، باید بدقت و با نهایت کنجکاوى و بدون اغماض، مسائل ارزشى را رعایت کرد.
 
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از چادر به‌ عنوان‌ یک‌ لباس‌ ملی‌ و اسلامی‌ مورد علاقه‌ زنان‌ مسلمان‌ ایران‌ نام‌ بردند و فرمودند: انبوه‌ دختران‌ و زنان‌ مؤمن‌ و حزب‌اللهی‌ که‌ در دانشگاه‌ بهترین‌ علوم‌ را تدریس‌ و بالاترین‌ مدارج‌ علمی‌ را می‌گذرانند و نیز شمار زیادی‌ از بانوان‌ جوان‌ ایران‌ که‌ در آینده‌ای‌ نه‌ چندان‌ دور به‌ مقامات‌ عالی‌ علمی‌، فقهی‌ و فلسفی‌ دست‌ خواهند یافت‌ از افتخارات‌ نظام‌ اسلامی‌ محسوب‌ می‌شوند.
 
رهبر معظم انقلاب در دیدار با ورزشکاران شرکت‏کننده در المپیک و پارالمپیک فرموده اند: شما ببینید الان چقدر خرج مى‏کنند و زحمت مى‏کشند، براى این‏که حجاب را در دنیا از بین ببرند؛ کشورهایى که خودشان را مهد آزادى هم مى‏دانند، مى‏بینید که چه مى‏کنند براى مبارزه با حجاب. آنها با چه چیز زن مسلمان بیشتر دشمن‌اند؟ با حجاب او. آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند. چرا؟ چون فرهنگ آنها این را قبول ندارد. اروپایی‌ها این‏طورند؛ آنها مى‏گویند هرچه را که ما فهمیده‏ایم، دنیا باید از ما تقلید کند! مایلند که جاهلیت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. آنها مى‏خواهند زن به سبک اروپایى را در جامعه رواج بدهند؛ که عبارت است از سبک مد و مصرف و آرایش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسائل جنسى بین دو جنس؛ مى‏خواهند این چیزها را به وسیله‏ى زنان رواج بدهند. هرجا با این هدف‌گیرى غربی‌ها مخالفت بشود، فریادشان بلند مى‏شود! اینها کم‏طاقت هم هستند! همین مدعیان غربى، کمترین مخالفتى را با مبانى پذیرفته‏ى خودشان تحمل نمى‏کنند.
 
مشکلات غرب به دلیل پوشش نامناسب و بی بند و باری 
 
آنچه باید در این مبحث به ان اشاره کرد این است که امروز خود جامعه غرب نیز به دلیل عدم رعایت پوشش و حجاب توسط زنان دچار مشکلات عدیده ای شده است.
به عنوان مثال "دون پیرو کورسی"، کشیش ایتالیا می‌گوید: دلیل افزایش خشونت علیه زنان "دامن‌های کوتاه و لباس‌های نامناسب آن‌ها است" .
 
برخلاف آنچه که در رسانه‌های غربی در تبلیغات خود القاء می‌کنند ، میزان گرایش به پاکدامنی و حجاب در میان نوجوانان غربی رو به افزایش است . این جوانان، خواهان دوری از بی بند و باری و پوشش مناسب برای زنان و دختران هستند .
 
یافته‌های گروه تحقیقاتی آی جی  که یک مرکز تحلیلی و آماری در نیویورک است ، نشان می‌دهد نسل جدید دختران در نیویورک برخلاف نسل های قبلی، علاقه چندانی به خودنمایی و پوشیدن لباس‌های بدن نما ندارند. "ملیسا لاویجن" از محققان این گروه در توضیح تحلیل‌های آماری مرکز خود، اظهار داشت :" از نظر ما، آمارهای دریافتی از نسل جوان دختران نیویورکی، حاکی از آن است که آنها به پوشیدگی بیشتر روی آورده اند. " او می‌افزاید: از نظر من، علت اصلی این امر، نگاه ساده انگارانه و بی بند و باری است که در چند سال اخیر با " شعار همه چیز می گذرد " رایج شده بود، اکنون در واکنش به آن موج بی بند و باری ، گرایش به پوشیدگی بیشتر در میان دختران جوان و نوجوان رواج یافته است.
 
خانم لاویجن معتقد است که پس از چندین دهه از رواج فرهنگ خود نمایی و لباس های نیمه عریان ، اکنون مردم ، پوشش بهتر و مناسب تری را جستجو می‌کنند . محققان مرکز آی جی دلیل دیگر روی آوردن دختران جوان به پوشش بهتر را ، تمایل آنها به تغییر وضع موجود و دسترسی به امنیت بیشتر می‌دانند . آنها می‌گویند : " به طور عملی گرایش به مذهب ، رفتن به کلیسا و مقابله در برابر فرهنگ عمومی بی بند و باری ، علامـت آن است که نسل جوان قصد دارد که بر اوضاع و احوال خود ، کنترل بهتری داشته باشد .
 
شاید هنوز گرایش به عفاف و حجاب در جوامع غربی فرا گیر نشده است، اما اینک برخی جوانان غربی ، صدای اعتراض خود را در جامعه بحران زده و بی بند و بار غرب منعکس می‌کنند . جوانانی که خواهان تغییر در برخی هنجارهای جامعه خود هستند.
 
افزایش گرایش زنان به اسلام و حجاب در غرب

اگر چه با توجه با تبیلغات منفی و همه جانبه غرب علیه اسلام و فرهنگ اسلامی، بسیاری از مردان و زنان غربی در ذهن خود، تصویر ترسناک و خطرناکی در ذهن خود ایجاد کرده‌اند، لکن در کنار تمام تبیلغات منفی غرب، روند گرایش و تمایل مردان به خصوص زنان غربی به اسلام و علی الخصوص به مسئله حجاب غیر قابل انکار است. به شکلی که بر اساس آمار مختلف، اسلام نسبت به دیگر ادیان در غرب رو به گسترش است و بیش از 150 درصد، افزایش یافته است.

پروفسور "مادلین زیلفی" استاد تاریخ خاورمیانه در دانشگاه مریلند درباره افزایش رروند تمایل قشر تحصیلکرده زنان در دانشگاه‌های آمریکایی می‌گوید: سرعت این روند مرا کنجکاو کرده است، من بارها این موضوع را در دانشکده دیده‌ام که اسلام به دختران هویت بخشیده است، اکنون دختران مسلمان با انگیزه قویتری در دین اسلام تحقیق می‌کنند و نسبت به اعتقاداتشان جدیت بیشتری دارند.

زیلفی همچنین می‌گوید: حجاب کلمه‌ای است که معنای بسیار دارد، حجاب همیشه در داخل و خارج کشورهای اسلامی نماینده خیلی از چیزها از جمله یک بیانیه سیاسی محکم علیه فساد و بی بند و باری و یک عمل مذهبی عمیق شخصی بوده است؛ این موضوع به اصل اسلام برمی‌گردد؛ قرآن حجاب را در قالب لباس لازم شمرده است.

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: _REQ_FIELD
_CF_EMAIL: غیر فعال
وبسایت::
دیدگاه: _REQ_FIELD

اشتراک
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Technorati
  • Reddit
  • Yahoo Buzz
  • StumbleUpon